Црне
рупе у хоризонтима догађаја
Александар Ракић
Могуће
величине билијарске кугле или дневне
собе, непредвидива за позицонирање и
очекивање, изван свих снова и имагинације
трагача, невидљива опасност за светове,
патролира Васионом и поставља заседе.
Свака честица, сваки талас, или планета,
која јој се необазриво приближи биће
ухапшена без упозорења и без могућности
пуштања пре Васкрсења. Путоказе и
упозорења нећете видети јер их она не
поставља.
Граница њене спољне
територије се назива « Хоризонт
догађаја « и одређена је њеном масом.
Изван њене границе сте релативно безбедни
и постојите као телесна форма, унутар
њених граница сте деконструисани
на рој субатомских честица. Наравно то
су само хипотезе јер се ништа и никад
није вратило из те авантуре. Све што је
закорачило у тамни дедуктивни театар
купило је карту у једном правцу на којој
пише :
» Једном када сте овде ушли
повратка више нема «1
Њена неутажива глад никада не престаје. Она је сливник Васионе. Што више прождире (асимилира) све је више гладна (повећава масу и шири хоризонт догађаја). Бесконачног је апетита са нултом тачком избирљивости из себе не жели да пусти ни један мезон или кварк, ни један фотон или звук.
Време са својим шуштећим и растућим таласом секунди и еона у њеном приватном простор – времену се претвара у тачкасти рингишпил. Олуја тренутака се диже и ковитла у месту. Секунде у нултом простору трепере као вечност. Крхотине времена се растављају, мешају и спајају у неке нове мозаике. Када би их фотографисали и извукли ван можда би видели филмове у којима Сократ, Миљковић2 Нервал3 Кертис4 Кобејн5 и многи други никад нису испијали отров, вешали се или пуцали себи у главу. У којима нема болести, погубљења, абортуса, атентата, смрти.
У којима Адам и Њутн немају проблема са јабукама, а ми са њима. Али сумњамо. У њеној неизрециво тешкој а празној унутрашњости, као у нуклеарном реактору реверзибилни честични процеси праве неизбројиве мозаике. Мозаике одсуства. Управо те мозаике где се одсецају језици6 , где композитори7 губе слух , где Аргентина даје гол Бразилу а Швајцарци Звезди у 90. минуту. То су слике које она воли и која као анти иконе качи у свом имплодивном, гравитационом анти храму. Али од њене бескрајне похлепе и егоцентричности једино је већи њен бол. А њена имплозија је њен бол. Јер она на неки начин зна да ти одсечени језици и даље непрекидно и неуништиво сведоче, као и да симфонија не нестаје када оркестар заврши извођење и утоне у њену глуву собу, а да кроз све светове и песме свих димензија Васиону “ Љуби прејака реч “ 8. Такође зна и да постоји Неко, који се представља као та Реч, али колико ГОД да је њена комбинаторичка матрица разноврсна не успева да склопи решење. У њеном матриксу Он се означава као : “ неки играч “, а у подфајлу је реч од пет макрочестица : „ нешто “ .
Сада за тренутак молимо све вас т.ј. све нас “ Бебе Васељене “ 9 , да на трен оставимо црни матрикс театар и да размислимо ко или шта се скрива иза назива “ црна рупа “, па да са оним играчем, т.ј. оном Речју и њој ( њему ) дошапнемо решење загонетке, коју зна свака беба и сваки фотон светлости.
Можда се тада црна рупа покаје, преуми и постане бели патуљак !
А ако једног дана у доколици, неко од
Вас, Беба Васељена, одлучи да направи
шетњу Млечним путем, саветујемо Вам да
понесете две ствари : пешкир и “
Аутостоперски водич кроз Галаксију “10
Водич из навигацијских разлога а пешкир
да када шетате и проповедате свој твари
ону Реч, обришете чело, јер у неким
деловима Све-мира зна да буде баш вруће.
А за Аргетинце и Швајцарце не брините, са њима ћемо се још видети.
И то ускоро,
Александар
Ракић
1 Данте Алигијери, „ Божанствене комедија” натпис на вратима пакла
2 Бранко Миљковић
3 Жерар де Нервал аутор новеле “ Силвија и Аурелија „
4 Јан Кертис, певаћ и текстописац групе “Joy division”
5 Курт Кобејн, певач, гитариста и текстописац групе „ Nirvana”
6 Подсећање на Св.Максима Исповедника
7 Подсећање на Л.В.Бетовена
8 Дејан Николић исправља и допуњује Бранка Миљковића и његов епитаф „ Уби нас прејака реч “
9 “ Црне рупе и бебе васељене „ , назив књиге Стивена Хокинга